بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

فریاد باغداران انار به جائی نمی رسد


طبق قرار قبلی  سری به یکی از باغات انار چاه گلشهر واقع در سراسیاب بادرود زدیم تا از نزدیک شاهد این محصول بهشتی  باشیم ، انارهای قرمزی که  روی برگ‌های سبز درختان خوش می‌درخشیدند و رنگ سبز و قرمز ترکیب زیبایی درست کرده بودند.

با دیدن انارها ناخودآگاه یاد شعر موردعلاقه دوران کودکی مان افتادم(100 دانه یاقوت، دسته به دسته، با نظم و ترتیب، یکجا نشسته، هر دانه ای هست خوشرنگ و رخشان، قلب سفیدی در سینه آن، ... . بعضی از درخت‌ها پربار بودند اما شاخه‌ها و بعضی از انارهای خشک شده نیز توجه را جلب می‌کرد، انارهای کرم زده بسیاری هم روی زمین افتاده بود. انگار انارهای روی درخت غرور خاصی داشتند.

صدای انداختن انار از روی درخت  توجه‌ام را جلب کرد؛ کارگری بین درختان چرخ می‌زد و انارهای کرم‌زده که روی درخت‌ مانده بودند را می‌چید و روی زمین می‌انداخت.

به گفته حسنعلی نوریان باغدار  مزرعه گلشهر هر درخت در شرایط خوب  بین 50 تا 60 کیلو انار می‌دهد اما امسال هر درخت پنج کیلوگرم انار هم نداده است. ایشان عدم نظارت  وسرکشی کارشناسان جهاد کشاورزی را علت خسارت فراوان به باغات انار منطقه می داند . ایشان مدعی است که در طی سالهای اخیر هیچ یک از مسوولان  وکارشناسان جهاد کشاورزی برای یک بار هم به مزرعه ما سر نزده اند تا از نظرات کارشناسی آنها در رابطه با بهتر بودن محصول انار بهره مند شویم

وی گفت سال گذشته به اتفاف یکی دیگر از باغداران ،  جمعا حدود 30 تن انار به علت خرابی و گندیدگی نابود شد  وامسال هم در مدت 40- شد  وامسال هم در مدت 40-30 روز گذشته هر روز بسیاری از انار های روی درخت به سبب خراب شدن می بایست از درخت جدا و سوزانده شوند

یکی دیگر از کشاورزان  به محض دیدن ما لب به شکایت باز کرد که چند سالی است محصول انار باغم خراب می‌شود و دلیلش مشخص نیست؛ .و جهاد کشاورزی  هم جواب درست و حسابی به ما نمی دهد تا شاید بتوانیم عیب آن را برطرف نماییم

او با نگاهی پر از حسرت ادامه داد امسال انارهای بیشتری خراب شد؛ متاسفانه کسی از جهاد کشاورزی به باغ سرکشی نمی‌کند حتی طرز استفاده از سم و کود هم یادمان نمی‌دهند!!

از سازمان جهاد کشاورزی می‌خواهم به کشاورزان برسند و حداقل هفته‌ای یک بار به اراضی کشاورزی ما سر بزنند تا از نزدیک مشکلات را ببینند و به داد کشاورز برسند تا محصولات کشاورزان بعد از این همه زحمت از بین نرود و کشاورزان دلسرد نشوند.

به امید روزی که همه ما بتوانیم گرهی از گره های موجود کشاورزان را باز کنیم . نکته ای که برای مسوولان منطقه  قابل ذکر است این است که بیایید برای رونق بخشیدن  جشنواره انار بادرود  اول به فکر رفع مشکلات برآییم   وسپس .........
منبع: بادرود رسانه

نظرات 8 + ارسال نظر
پرنسس سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:17 ق.ظ http://pranses1368.mihanblog.com/

وبلاگت خبرنامه نداره از آپ شدنش خبردار بشم؟
از امروز یکی از طرفدارای وبلاگت شدم.
لطفا وبلاگت رو توی دایرکتوری سایتم لینک کن
متنظرتم.

پرنسس سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:36 ق.ظ http://pranses1368.mihanblog.com/

وبلاگت خبرنامه نداره از آپ شدنش خبردار بشم؟
از امروز یکی از طرفدارای وبلاگت شدم.
لطفا وبلاگت رو توی دایرکتوری سایتم لینک کن
متنظرتم.

مسئولین شهرستان بادرود سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:27 ب.ظ http://badrood65teria.blogfa.com

محمد فیروزی نماینده شهرستان نطنز و بادرود و بخش قمصر ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه امروز در مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت .

متن سخنرانی آقای فیروزی :

بسم الله الرحمن الرحیم

الهم عجل لولیک الفرج

با تقدیم صمیمانه ترین محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم ،امام زمان و روح پر فتوح امام خمینی و شهدای ایران و درود و صلوات بر مقام معظم رهبری .

هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و امام راحل و رزمندگان اسلام را گرامی میدارم .

همچنین آغاز بهار علم و دانش را بر دانش اموزان و دانشجویان و اساتید تبریک عرض مینمایم .

همچنین ایشان از تمامی مردمان شهرهای نطنز ،بادرود ،قمصر ،خالداباد ،طرقرود ،روستاهای ده اباد ،اریسمان ،فمی،متین اباد ،عباس اباد ،سراسیاب ،الزگ ،کلوخ، حسین اباد ،مسلم اباد ، قهرود ،و شهر جوشقان و کامو به واسطه برگزیدن ایشان به عنوان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کردند .

ایشان گفتند با توجه به اینکه شعار دکتر روحانی شعار اعتدال و امید و پیشرفت میباشد خاطر نشان کردند که امیدوارم مسئولین با توجه به این شعار در رفع مشکلات مردم گام بردارند و فشار اقتصادی را بر مردم کم کنند .

ایشان همچنین به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه علمی اشاره نموده و گفتند توسعه علمی در پناه محیط اموزش و پرورش میباشد .ایشان همچنین بیان کردند که متاسفانه شان معلمان انچنان که بایستی مورد توجه قرار میگرفت قرار نگرفته است .

در ضمن ایشان از جناب دکتر روحانی به خاطر موفقیت هایشان در سفر اخیر به امریکا تقدیر نمودند .

رحمانی فضلی : ضمن تشکر از ایشان برای انتخاب اقای زرگرپور به عنوان استاندار اصفهان از ایشان خواست تا اقدام عاجل نسبت به ازادی اتباع خارجی در شهرستان نطنز و استقرار سریع شهرداری جوشقان و کامو و همچنین اضافه شدن بادرود به لیست مناطق محروم را خواستار شد .

هاشمی :شهرستان نطنز و بادرود با وجود دو بیمارستان از پزشک متخصص بی بهره است .و درمانگاههای حوزه انتخابیه اینجانب از امکانات کمی برخوردارند . بیمارستانها از اتاق عمل برخوردار نیستند و باعث مشکلاتی برای مردم شده است .همچنین استقرار اورژانس جاده ای جوینان و کامو را خواستار شدند .

ایشان تبدیل درمانگاه شهر طرق و کامو به درمانگاه شبانه روزی و استقرار معاونت پرستاری در وزارت بهداشت برای رفاه حال پرستاران را خواستار شدند.

حجتی :ایشان ضمن فرارسیدن کشت پاییزه در شهرستان از وزیر خواستند تا به کشاورزان کمک های مادی داشته و به حال خود رها نکنند .

در ضمن با توجه به اینکه حوزه انتخابیه را دارای میوه هایی همچون گلابی نطنز و انار نادری بادرود و زعفران طرق و گل محمدی قمصر دانستند از دولت خواستند تا دست دلالان را کوتاه کرده و به داد کشاورزان برسند .

همچنین تقاضای ساخت اتاق کارگری برای کشاورزان و دادن انشعابات گاز و برق و اب را برای کشاورزان خواستار شدند .

نجفی : با توجه به اینکه شهرستان دارای میراث فرهنگی زیادی است مثل روستای ابیانه که در حال خراب شدن میباشد و همچنین اختصاص اعتبار برای سایت انار بادرود و سایت اریسمان و مسجد جامع نطنز و همچنین ثبت جهانی گل و گلاب قمصر و اعتبار جهت کارگاه چینی عبادی نطنز که در حال نابودی است را خواستار شد .

چیت چیان : چرا با وجود اعتبار هنوز آب زاینده رود به شهرستان انتقال نیافته است .چرا تعرفه گرمسیری برای بخش بادرود در قبوض برق انجام نمیگیرد .همچنین تسریع در برق رسانی به شهرک وحدت جوشقان و کامو را خواستار شدند .

جنتی : با توجه به اینکه حوزه انتخابیه اینجانب دارای بیش از ۴۰ امامزاده از جمله آقا علی عباس و شاه سلطان حسین میباشد دارای زیر ساخت فرهنگی نمیباشند و. نیاز به اعتبار دارند .

سردار احمدی مقدم : شما برای ارتقای کلانتری بادرود و ایجاد تعیین پست برای کلانتری خالد اباد تشکر مینمایم .

آخوندی : از شما میخواهم تا برای یک بار از جاده مرگ بادرود کاشان عبور کنید زیرا سالانه خیلی ها را به کام مرگ میکشاند و خانواده های زیادی را داغدار میکند تا شاید احساسی در شما بوجود اید و این مشکل برطرف گردد.

واعظی : از شما رفع مشکل انتن دهی خطوط تلفن ثابت و همراه را در قمصر ومتین اباد خواستارم .همچنین برطرف کردن مشکل تلفن شهرک ازادگان بادرود و اینترنت شهر جوشقان و کامو را از شما میطلبم .

نعمت زاده : کارخانجات بادرود و نطنز با توجه به نبود مواد اولیه دچار مشکل شده و اقدام به اخراج کارگران خود نموده اند که خواهان کمک های شما هستم . همچنین اقدام برای زیرساخت های شهرک صنعتی بادرود و برخورد با معادن خلاف که با برداشت بیش حد از کوهها چهره شهر را خراب کرده اند به خصوص در کامو و اوره و طرق .

ایشان در پایان از تمامی مدیران و معاونان دولت دهم و مدیران استان و شهرستان و همچنین نمایندگان سابق و تمامی عزیزانی که در کمک به حوزه انتخابیه اینجانب کمک کرده اند تقدیر و تشکر نمود .

به امید ایرانی آبادتر ،انرژی هسته ای حق مسلم ماست

tt سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 02:12 ب.ظ

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد فیروزی نماینده مردم نطنز در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در نطق میان‌دستور اظهار داشت: سال 92 را با نام‌گذاری سال حماسه سیاسی و اقتصادی آغاز کردیم، در سالی که مردم در 24 خرداد با انتخاب شعار تدبیر و امید دکتر روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور برگزیدند و چشم جهانیان را با حضور پرشور خود خیره کرده و حماسه سیاسی را رقم زدند.

وی افزود: مسئولان باید رویه اعتدال، وحدت و همدلی و با بکارگیری تمام امکانات بالقوه کشور گام‌های موثری در تحقق حماسه اقتصادی و بهبود وضعیت کنونی معیشتی مردم بردارند.

نماینده مردم نطنز تصریح کرد:‌ سیاست بالفعل درآوردن امکانات بالقوه کشور در کنار بالفعل درآوردن امکانات است که می‌توان ایران توسعه یافته را رقم زند.

فیروزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به رشد و توسعه علم اظهار داشت: موتور محرک هر کشوری در سیاست داخلی و توسعه ملی است، توسعه علمی در پناه کیفی نمودن آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است، کیفی کردن آنها، توجه به سه مولفه متون درسی، اساتید و فرهنگیان و محیط‌های‌ آموزشی با تغییر کیفی این عوامل می‌توان کشور را در رده جهان توسعه‌یافته قرار داد.

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر شأن معلمان، فرهیختگان و فرهنگیان آنچنان که باید از لحاظ روحی و روانی، رفاه و معیشت مورد توجه قرار گیرد، قرار نگرفته است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از موارد بالفعل درآوردن امکانات بالقوه کشور در زمینه بهداشت و درمان است؛ نگاهی به جهان پیشرفته حاکی از رشد و توسعه آنها در این زمینه است، بیمارستان‌ها، تجهیزات پزشکی و ارائه خدمات به قشر متوسط و ضعیف حاکی از احترام و تکریم به روح انسان‌دوستی است، این در حالی است که در بیمارستان‌های ما خبری از حرمت و کرامت‌های انسانی وجود ندارد.

فیروزی اضافه کرد: یکی دیگر از عناصر بالفعل دراوردن امکانات بالقوه کشور در زمینه سیاست خارجی است، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ادامه سیاست داخلی است که در نظام بین‌الملل اشاره به قدرت نرم است لذا انتظار می‌رود تا ایران اسلامی به عنوان جبهه مقاومت بتواند از قدرت نرم و دیپلماسی عمومی و رسانه‌ها سود جسته و مشکلات را برطرف سازد.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به کلیدواژه نرمش قهرمانانه تاکید کرد: نرمش قهرمانانه یعنی حرکت میان اقتدار و انعطاف، دولت تدبیر و امید می‌تواند ضمن حفظ اقتدار جمهوری اسلامی در مذاکرات گوناگون اعم از مذاکرات سخت، نرم و اصولی، این کلید واژه را در جهت تقلیل مشکلات کشور در عرصه سیاست خارجی شاخه‌سازی کند.

نماینده مردم نطنز و قمصر اظهار داشت: دولت باید تلاش کند که عمق نفوذ ایران در صحنه بین‌الملل و با صلابت‌تر شود ضمنا از مواضع مقتدرانه و مثبت رئیس‌جهمور در سفر اخیر خود به سازمان ملل تشکر می‌کنم.

فیروزی در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از مسئولان خواستار پیگیری این مشکلات شد.

باغدار نمونه سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 05:55 ب.ظ

فریاد ما وقتی به گوش مسولین رده بالا میرسد که توسط فرماندار امهم جمعه بویژه نماینده با صدای بلندی انعکاس یابد

اصلاح طلب سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:11 ب.ظ

اولین تغییر استانداری اصفهان از راه رسید



به گفته یک فرد مطلع ، استانداری اصفهان شاهد اولین تغییرات در سطوح رده بالایی مدیران خود بود . آقای حسن مرادی مشاور و مدیر اداره حراست استانداری جای خود را به اقای صفری داد

........ سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:13 ب.ظ

قابل توجه کسانی که به دنبال برگزاری جشنواره انار هستند تا خودی نشون بدند و بودجه مملکت را اینجوری هدر بدند.
راستی امسال هم مثل دو سه سال اخیر متاسفانه میخواهند در هفته ولایت این جشن رو برگزار کنند.اگر اینطوری ادامه داشته باشه در سه یا چهار سال آینده باید تابستان جشنواره رو برگزار کنیم.
ای کاش چهارمین شهر مذهبی نبودیم و..................

با درود، مثلأ اگه جشنواره نگیرند انارها خراب نمیشند؟؟ آخه این چه منطق بی منطقیه...
تا جائی که من در جریانم شما وهمفکرانتان بدانید بودجه این جشنواره از راه اجاره دادن غرفه ها تأمین میشه ویک ریال بودجه دولتی وشخصی شهر صرف این جشنئاره نشده ونخواهد شد ،خاطرت جمع جمع باشه

خسته جمعه 12 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:28 ب.ظ

باید از شما بپرسند چون دولت تدبیر وامید شما ست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد